Se Toyota Financial Services fortelle hvordan de fikk kontroll på dokumenter og filer
Toyota Financial Services måtte få på plass en bedre løsning for dokumenthåndtering. De endte med eDOCS og Contesto som partner. Se IT-sjefen fortelle mer
Hjem > Referanser
Oddvar Sæth
PUBLISERT
25.09.2019
LESETID
2. min
- Vi ønsker å gjøre våre ingeniører til å bli mer digitale, og gjøre hverdagen enklere for både brukere og kunder.(Ole Meyer-Skjølingsatd)
Med dagens strategi og oppdragsportefølje er Multiconsult avhengig av et godt dokumenthåndteringssystem. De arbeider på tvers av regionskontorer, datterselskaper, og sammen med kunder, samarbeidspartnere og underleverandører i oppdragene sine.
Arbeidsdagen ville ikke vært den samme uten Content Server. Før Content Server ble implementert i 2008, hadde alle regionskontorer egen server, og lagret alle dokumenter på egen filstruktur. Det var vanskelig å ha oversikt over dokumenter, og de hadde ikke samme mulighet til å identifisere dokumenter slik de har i dag
Etter vurderinger ut ifra kravspesifikasjon, der 4 ulike systemer ble sett nærmere på, havnet valget på Content Server (tidligere Livelink). I starten var det utfordringer med å få alle ansatte til å se nytteverdien av et slikt system, men interne ildsjeler har bidratt til at systemet nå har fått bred aksept i organisasjonen. I tillegg har ledelsen tatt eierskap til løsningen, noe som indikerer forankring, som igjen smitter over på de ansatte. Ledelsen hadde ikke samme fokus tidligere, men de har nå sett fordelene og ønsker å satse bredere på dokumenthåndtering i Multiconsult.
«Med Content Server har hele selskapet fått ett felles system for dokumenthåndtering» sier Kari Merete Arfvedahl, oppdragsleder for Content Server. Vi kan jobbe når vi vil og hvor vi vil, så lenge vi har nettilgang. I stedet for å sende kopier av dokumenter til hverandre, sender vi linker til dokumentene. Dette gjør at vi slipper å fylle opp både innbokser og utbokser.
Vi har søkemuligheter på alt vi produserer, og sporing på alle dokumenter. Vi har utviklet standard prosedyrer på hva som skal ligge hvor, og har én felles plattform å jobbe mot.
Når vi spør Arfvedahl om å påpeke hva som er avgjørende når man skal skaffe seg et dokumenthåndteringssystem er svaret: «Først og fremst må valg av system være strategisk forankret. Det må være bygd opp og konfigurert for å støtte opp om arbeidsprosessene i virksomheten. Dernest må man ha en gjennomtenkt implementeringsplan når et dokumenthåndteringssystem skal ut i drift.
Det er en ting å installere flotte programmer, en annen ting er å få bruken til å fungere i organisasjonen. Organisasjonen må være moden for et dokument--håndteringssystem og planlegge overgangen. Det er helt avgjørende at noen tar eierskap, har oversikt på prosedyrer og at det foreligger en plan på hvordan ting skal gjøres».
Toyota Financial Services måtte få på plass en bedre løsning for dokumenthåndtering. De endte med eDOCS og Contesto som partner. Se IT-sjefen fortelle mer
BDO Norge velger Contesto for sin nye ECM-løsning. Jørgen Brodtkorb, CIO i BDO, oppfordrer Contesto til å være tøffe rådgivere i implementeringsfasen.
Höegh Eiendom har modernisert dokumenthåndteringen ved å velge Contesto sin skyløsning for eDOCS. Les om overgangen til skyen og fordelene de har opplevd.
Tlf. 45 20 70 00
Stokkamyrveien 13
4313 Sandnes
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
Support for eksisterende kunder
servicedesk@contesto.no