Et digitalt løft for økt effektivitet i BDO
BDO Norge velger Contesto for sin nye ECM-løsning. Jørgen Brodtkorb, CIO i BDO, oppfordrer Contesto til å være tøffe rådgivere i implementeringsfasen.
Hjem > Referanser
Oddvar Sæth
PUBLISERT
30.06.2021
LESETID
2. min
TEMATIKK
På et hjemmekontor i København sitter britiske Richard House og driver den internasjonale salgsaktiviteten til Contesto. Dagene hans er fylt opp av Teams-møter med IT – og informasjonseksperter fra hele verden. Ofte må han sjonglere møter i mange ulike tidssoner, og kan sitte i morgenmøter med selskaper i Asia, mens på kvelden «treffer» han potensielle kunder i Nord-Amerika.
Selskapene han snakker med er ofte større «enterpriser» med behov for å effektivisere sine prosesser rundt content services, eller enterprise content management, som det også har blitt kalt.
I møtene drar Richard ofte inn andre Contesto-ansatte med spisskompetanse på ulike områder. Geir Knudsen, CTO i Contesto, er ofte med i møtene, enten det er fra kontoret på Forus, hjemmekontoret i Stavanger eller fra hyttekontoret på Sunnmøre. I tillegg er en tredje ressursperson i Contesto en vanlig bidragsyter i de mange Teams-møtene til Richard, nemlig Uldis SIlovs. Uldis sitter i Latvia, og har teknisk ansvar for noen av løsningene som bygges for kundene.
Geir Knudsen, CTO i Contesto, er ofte med i møtene til Richard.
I desember 2019 får Richard en interessant henvendelse fra en aktør i partnernettverket til OpenText (et kanadisk selskap som leverer et av verdens ledende løsninger innen content services som Contesto har vært partner med i 15 år). Denne gangen var det er et IT-selskap i Sør-Afrika, med den Sør-Afrikanske presidenten på sin kundeliste, som tok kontakt. De hadde hørt om et lite verktøy utviklet av Contesto for å automatisere arbeidsflyter i dokumentsystemet eDOCS, kalt TaskAutomation.
Etter flere møter og demoer, tilbud og forhandlinger, kom bestillingen fra presidentkontoret i februar 2020.
På Stavangerkontoret sitter mannen som har ansvaret for utvikling og drift av Contesto sine integrasjoner og applikasjoner, Kjetil Brekke. – Vi hadde vel ikke akkurat sett for oss at kunder som presidenten i Sør-Afrika og en stor bank i Brasil skulle ta i bruk løsninger vi har sittet og kodet i vårt relativt lille team, sier en jordnær utviklingssjef. – Men det er jo fordelen og spenningen med å ha internasjonale partnere som OpenText, fastslår han.
- Dette er nok en litt ukjent del av vår virksomhet, iallfall for mange av våre norske kunder, forteller CEO og gründer i Contesto, Christine Brandtzæg. - Like fullt er det en svært spennende og viktig del. Gjennom partnerskapet til OpenText har vi tilgang til et globalt marked, og med de rette løsningene ser vi er med og dekker et tydelig behov. Det er spesielt vår integrasjon mellom ECM-løsningene til OpenText og Microsoft Dynamics som virker å treffe ønsket om å effektivisere informasjonsflyten i de store selskapene, forklarer Brandtzæg. – Så er det jo ganske «eksotisk» å ha Presidenten i Sør-Afrika som kunde, avslutter hun med et smil.
BDO Norge velger Contesto for sin nye ECM-løsning. Jørgen Brodtkorb, CIO i BDO, oppfordrer Contesto til å være tøffe rådgivere i implementeringsfasen.
Toyota Financial Services måtte få på plass en bedre løsning for dokumenthåndtering. De endte med eDOCS og Contesto som partner. Se IT-sjefen fortelle mer
Da Dramatikerne skulle digitalisere og effektivisere sin dokumenthåndtering ble Contesto en viktig partner. Les mer om prosjektet Dramatisk Digitalisering.
Tlf. 45 20 70 00
Stokkamyrveien 13
4313 Sandnes
Dronning Eufemias gate 16
0191 Oslo
Support for eksisterende kunder
servicedesk@contesto.no